لاماری ایما هیبرید معرفی شد
لاماری ایما هیبرید معرفی شد 4 سیلندر پلاگین هیبرید
نوشته شده توسط تیم تحریریه مجله خودرویی
3 ماه پیش
آزمایش رانندگی با مرسدس بنز SLSAMG تهران 8سیلندر واقعی
بازدید 1989
4

آزمایش رانندگی با مرسدس بنز SLSAMG تهران 8سیلندر واقعی

 ققنوس افسانه ای مرسدس بنز

مرسدس بنز یک برند خاص است. خودروهای خاصی هم دارد. برای مثال مرسدس بنز SLSAMG جزو دوست داشتنی ترین مدل های مرسدس بنز است. اصلاً به پیشرانه و آرم خودرو نگاه نکنید. اهمیتی ندارد که دورن خودرویتان یک نیروگاه قدرتمند ۸سیلندر ۵۷۱ اسب بخاری قرار دارد. به این فکر نکنید که خودرویتان دارای گیربکس ۷سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان و شتاب صفرتاصد ۳٫۸ثانیه است. اهمتی ندارد حداکثر سرعت خودرویتان ۳۱۷ کیلومتر درساعت است.اما حتماً برای شما اهمیت دارد زمانی که در یک مهمانی مجلل وارد می شوید علاوه بر دیگر مهمان ها حتی صاحب مجلس هم به خودوریتان حسودی کند.

مرسدس بنز SLSAMG خودرویی که باورودش به بازار عرصه را برای بسیاری از خودروهای نظیر پورشه ۹۱۱توربو، آستون مارتین DB9، لامبورگینی گالاردو و… تنگ کرد.

حتماً برای شما اهمیت دارد زمانی که به کمک ریموت کنترل، درهای خودرویتان را باز می کنید و دستگیره های در از جای خود خارج می شوند و فرم باز شدن درهایتان به شکل دیگری است. برای شما پرداخت مبلغ کمتر از ۲۰۰هزار دلار و رقابت با خودروهای سوپراسپرت گرانقیمت بسیار اهمیت دارد. با این حساب به شما پیشنهاد می کنم بدون هیچ قید و شرطی فوراً مبلغ۱۸۵ هزار دلار از حساب بانکی خود برداشت کنید و به سراغ مرسدس بنز SLSAMG بروید. مرسدس بنز SLSAMG خودرویی که با ورودش به بازار عرصه را برای بسیاری از خودروهای نظیر پورشه ۹۱۱توربو، آستون مارتین DB9، لامبورگینی گالاردو و… تنگ کرد.

به کمک دوست خوبم آقای امید صادقی و همکاری مالک خودرو توانستیم با این خودروی استثنایی از همان روز اول ترخیص تا روز آزمایش فنی، ملاقاتی داشته باشیم. خودرویی که رانندگی با آن را به جوانان پیشنهاد می کنیم. در این مقاله از سایت مجله خودرویی ایران به بررسی مرسدس بنز SLSAMG می پردازیم.

آزمایش رانندگی با مرسدس بنز SLSAMG در تهران

مرسدس بنز SLSAMG – فضای داخل کابین با چرم و جیر و فیبرکربن پوشانده شده است.

دوشنبه۴مهرسال۹۰- فرودگاه امام خمینی ساعت۹صبح

SLSAMG چندروز قبل توسط هواپیما از کشور امارات وارد تهران شده بود و تا رسیدن مدارک اصلی چندروز در انبار فرودگاه متوقف بود. ساعت ۹صبح با انجام کارهای اداری و پرداخت هزینه های مربوط برای ترخیص توانستیم با خودروبر شرکت حامی، در ساعت ۲بعد ازظهر SLSAMG از فرودگاه خارج کنیم.درطول مسیر تا رسیدن به منزل مالک خودرو بسیاری از مردم از SLSAMG عکس می گرفتند.

سه شنبه ۵مهرسال۹۰- مرکزشماره گذاری

اینبار هم با خودروبر SLSAMG را برای دریافت پلاک گذرموقت به مرکزشماره گذاری در غرب تهران بردیم. بازهم بسیاری از علاقه مندان به خودرو با وجود آنکه عکسبرداری در آن منطقه ممنوع بود، به کمک موبایل ها خود از قوی سفید تازه وارد آلمانی عکس می گرفتند.کارهای اداری برای دریافت پلاک چند ساعتی بطول انجامید و قبل از ساعت ۱توانستیم پلاک گذرموقت SLSAMG را دریافت کنیم.

برای باز کردن درهای گالوینگ SLSAMG باید ریموت کنترل را فشار دهید. دستگیره های در به صورت خودکار از لبه های در بیرون می آیند.

پنج شنبه۷ مهر سال۹۰- ساعت ۳بعد از ظهر- خیابان فرشته

با یک تماس تلفنی در روز قبل به دیدار دومین SLSAMG وارد شده به تهران و سومین SLSAMG وارد شده به کشور می رویم. خودوریی که نسبت به نمونه قبلی وارد شده به تهران یک فرق اساسی داشت و آن استفاده از کیت کربن برای آینه های جانبی، پا رکابی ها، رودری ها و کنسول مرکزی بود. این کیت ظاهر کابین را علاوه بر حفظ لوکس بودن، اسپرت تر و جوان پسندانه تر کرده است.

آزمایش رانندگی

اولین باری نبود که پشت مرسدس بنز  SLSAMG قرار میگرفتم. سال قبل که اولین مرسدس بنز SLSAMG قرمز رنگ وارد تهران شد توانستم در همان شب اول آن را ملاقات کنم. اما فرصت مناسبی نیافتم تا با آن در شهر رانندگی کنم. اینبار نوبت دومین مرسدس بنز SLSAMG وارد شده به تهران بود تا از نزدیک ملاقات کنم. طراحی خیره کننده SLSAMG هر شخصی را به سوی خود می کشاند.

بخصوص کاپوت کشیده و چراغ های جلوی باریک که ابهت خاصی را به خودرو بخشیده است. در طراحی این خودرو حس خشن و اسپرت بودن کاملاً قابل احساس است. خوشحالم از اینکه اولین خبرنگار در مطبوعات خودرویی هستم که با مرسدس بنز SLSAMG در تهران رانندگی کرده ام و در این مقاله سعی دارم تجربه رانندگی با این قوی سفید آلمانی را برایتان شرح دهم.

آزمایش رانندگی با مرسدس بنز SLSAMG تهران 8سیلندر واقعی

از اول مرور می کنیم. برای باز کردن درهای گالوینگ SLSAMG باید ریموت کنترل را فشار دهید. دستگیره های در به صورت خودکار از لبه های در بیرون می آیند. برای باز کردن درها باید کمی خم شوید، البته افراد بلند قد در این هنگام به اولین مشکل بر می خورند. باید کمی بیشتر از حد خم شوند تا دستگیره در را که در نزدیکی رکاب ها قرار دارد، بیرون بکشند. باورود به کابین حس عجیبی به شما دست می دهد. به خصوص آنکه وقتی برروی صندلی های اسپرت و باریک قرار می گیرید و نگاهی به سقف می اندازید.

به علت باز بودن درها، بخش متصل سقف و در، دارای یک فضای خالی است که در نگاه اول تعجب برانگیز خواهد بود.این فضای خالی باعث شده تا کابین خلوت تر بنظر رسد.برای بستن درها باید کمی دست خود را به سمت دستگیره بکشید. در بسته شد و شما در یک قفس لوکس و اسپرت محبوس هستید. صندلی های SLS با وجود آنکه به صورت برقی تنظیم می شوند و دارای ماساژور هستند اما باریک و کوچک طراحی شده اند. افراد بلند قد و درشت اندام در مدت زمان طولانی برروی این صندلی ها احساس ناراحتی خواهند کرد. البته بدون اغراق باید گفت لبه های صندلی شما را به خوبی دربر گرفته و اجازه هیچ تکان اضافی را نمی دهد.

درون کابین مرسدس بنز SLSAMG

همانطور که اشاره شد تودوزی قرمز و مشکی چرم درون کابین به همراه استفاده از فیبرکربن در برخی از قسمت ها یک خودروی اسپرت و لوکس را برای شما تداعی می کند.این رنگ بندی در ۳طرح دیگر به رنگ کرم و مشکی ، قهوه ای روشن و مشکی و تمام مشکی با دوخت سفید نیز قابل سفارش است. همه چیز در بخش مرکزی خودرو متمرکز شده است. از دریچه های تهویه هوا تا محل قرار گیری سوئیچ خودرو که در پشت قسمت کنسول مرکزی تعبیه شده است. درمیان دریچه ها تهویه نمایشگر رنگی قرار دارد که به بخش بالایی داشبورد متصل است.

دکمه و کنترل های سیستم صوتی، سیستم کمکی پارک خودرو، سیستم سرمایش و گرمایش صندلی ها، بلوتوث ، راه یاب ماهواره ای و همچنین سیستم مطبوع جداگانه سرنشینان برروی کنسول جلویی قرار دارد.که کار کردن با آنها به هیچ عنوان دشوار و سخت نیست. اهرم دنده مینیاتوری که ظاهر آن شبیه به دسته جوی استیک است، فضای بسیار کمی را اشغال کرده است.

درکنار اهرم تعویض دنده شما می توانید چهار حالت رانندگی کامفورت، اسپرت، اسپرت+  و دستی را انتخاب نمایید. دکمه استارت پیشرانه، حالت رانندگی درشرایط لغزنده، تنظیم باله انتهای خودرو و دکمه AMG ( در این حالت رانندگی اسپرت تر و صدایی طنین انداز تر از پیشرانه و سیستم اگزوز خواهید شنید) در همین قسمت تعبیه شده اند.

برای روشن کردن پیشرانه ۸سیلندر خودرو پدال ترمز را نگه دارید و دکمه قرار گرفته در کنسول مرکزی که دارای چراغ قرمز است، فشار دهید. درهمین لحظه رآکتور ۸سیلندر AMG روشن می شود. عقربه های دور موتور و سرعت سنج یک دور کامل را تا انتها می زنند و مجدداً در جای خود آرام می گیرند.صدای طنین انداز پیشرانه در همان حالت سکون بسیار شنیدنی و لذت بخش است.جعبه دنده در حالت P قرار دارد، اهرم دنده را به سمت پایین فشار دهید تا جعبه دنده در حالتD قرار بگیرد و چراغ حرفD روشن شود. ترمزدستی در سمت چپ فرمان قرار دارد با خلاص کردن آن حرکت را آغاز می کنیم.

فرمان اسپرت که در بعضی از قسمت ها دارای پوشش جیر بوده، بسیار خوش فرم و نرم است. در دور موتور۳۰۰۰ به پایین صدای پیشرانه چندان شنیده نمی شود و سکوت خاصی درون کابین حکم فرما است. زمانی که دور موتور بالاتر از ۳هزار می رود داستان اصلی شروع می شود.

ابتدای حرکت در خیابان باریک و نسبتاً پرترافیک فرشته بود، کاپوت کشیده دربسیاری از مواقع به خوبی فاصله شما را به خودروی جلو نشان می داد اما دربعضی موارد باید اعتراف کرد که احساس می کردم کاپوت خودرو در حین ورود به کوچه ها اطراف امکان برخورد با موانع و دیگر خودروها را دارد. فضای کابین  کوچک و اسپرت بود و شما احساس می کردید در مدل SLK قرار دارید تا SL. آینه های کربنی جانبی با توجه به ابعاد بزرگشان میدان دید خوبی را برای راننده به همراه دارد.

در حین پارک کردن خودرو و همچنین حرکت با دنده عقب شما می توانید از مانیتور رنگی استفاده کنید که به خوبی با خطوط سبز،زرد و قرمز پشت خودرو را برایتان مشخص کرده است. به خیابان خلوت تری میرویم و برای غرش واقعی مرسدس بنز SLSAMG چندباری پدال گاز را فشار می دهیم. صدایی بسیار طنین انداز و مهیب. صدایی که مخصوص سیستم اگزوز AMG است و برخی از SL500 های موجود در ایران با نصب کیت اگزوز AMG چنین صدایی را از خو تولید می کنند. اینبار کمی با سرعت بیشتر رانندگی می کنم.

هیجان انگیزترین قسمت در رانندگی با مرسدس بنز SLSAMG زمانی است که برای شتابگیری پدال گاز را تا انتها فشار می دهید. صدای پیشرانه و سیستم اگزوز با توجه به عایق بندی خوب کابین شنیده می شود و عقربه سرعت سنج به سمت بالا حرکت می کند.اما باز هم هیچ احساسی مبنی بر حرکت با سرعت بالا به شما دست نمی دهد. هندلینگ بی نظیر این خودرو اعتماد بنفس شما را بالا می برد، چسبندگی خودرو به لطف بهرمندی از تایره های ۲۰اینچ کانتیننتال واقعاً قابل تحسین است.زیرا شما با هر اشاره ای به فرمان قدرت فرمان پذیری خودرو را به خوبی حس می کنید.

سیستم تعلیق به خوبی ضربات وارد به کابین را جذب می کند تا هنگام عبور از دست اندازها و سرعت گیرها تکان ها وارد کابین نشود. باریک بودن صندلی های اسپرت در SLS در مدت زمان طولانی باعث خستگی سرنشینان می شود. البته مرسدس برای این موضوع از ماساژور برای هردو صندلی استفاده کرده که تا حدودی خستگی بدن را جبران می کند. ازدیگر نقاط ضعف در این خودرو می توان به ارتفاع۱۴۹۱ میلی متری لبه در از روی زمین اشاره کرد. بسیاری از افراد در هنگام ورود و خروج حتماً با لبه ی فلزی و یا چرمی در برخورد خواهند کرد.

رانندگی با مرسدس بنز SLSAMG آن هم برای اولین بار به یاد ماندنی و خاطره انگیز است. به خصوص آنکه روز قبل ازآن با فراریF430 رانندگی کرده باشید. زیرا به خوبی تفاوت پیشرانه های ۸سیلندر ۴٫۳ و ۶٫۳لیتری را متوجه خواهید شد. مرسدس بنز SLSAMG با قابلیت استفاده روزمره یک خودرو شهری به حساب می آید که در بسیاری از مواقع همانند یک سوپر اسپرت چندصد هزار دلاری درخیابان ها می تواند جولان دهد و دیگر خودروها را پشت سر بگذارد. درضمن شما با خرید این خودرو در آخره هفته ها به مهمانی های بزرگی دعوت خواهید شد تا خودرویتان به رخ مهمان کشیده شود.

درپایان ضمن تشکر از مالک خودرو آقای شهریار نکاوند که خودرویشان را در اولین فرصت در اختیار ما قرار دادند جای دارد از آقای امید صادقی مدیر شرکت خودروبر حامی (یاران) جهت هماهنگی های لازم تشکر نماییم.

« از 2 »

صفحه رسمی ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمدجواد گفت:

    .Merc 🙂 site jalebie

  2. رضا گفت:

    عجب چیزه دمممممممممممممم المان گرم نوکر بنزم مـــــــــــــــــــن

  3. qHnHLMiF گفت:

    Compared to reproductive specialists, endocrinologists may see a population of men that have a higher prevalence of treatable causes of subfertility including sexual disorders, endocrinopathies, obesity, drugs, and ejaculatory dysfunction sister gives brother viagra 6 converted from 18000 mmol day Chloride Clearance GlomerularFilterability 0

پیشنهادات مجله خودرویی ایران

  • آلبوم تصاویر
  • بررسی و تست فنی
  • دریفت
  • کلاسیک
  • گذرموقت
ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

3 ماه پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش

پورشه پانامرا 4s خاورمیانه، یکی از خاص ترین پانامراهای ایران

3 سال پیش

لاماری ایما در نمایشگاه خودرو بوشهر 1402 حضور خواهد یافت

4 ماه پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش
گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

6 سال پیش
گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت سال 96

گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت

6 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

گردهمایی کلوپ مرسدس بنز ایران به مناسب 10 سالگی آن + عکس و فیلم

4 سال پیش

نازی ها به دیزین رسیدند، گزارش دومین برنامه کلوپ مرسدس بنز در سال ۹۸

5 سال پیش

ملاقات با پونتیاک GTO کانورتیبل کلاسیک، جواهری ارزشمند در تهران

5 سال پیش

بی ام و iX 2022، جدیدترین خودرو در خاورمیانه وقتی وارد ایران می شود + تصویر اختصاصی

1 سال پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای ۲۵۰۰ سی سی

سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای 2500سی سی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش