لاماری ایما هیبرید معرفی شد
لاماری ایما هیبرید معرفی شد 4 سیلندر پلاگین هیبرید
نوشته شده توسط تیم تحریریه مجله خودرویی
3 ماه پیش
بازدید 2104
0

معرفی و بررسی کادیلاک CTS-V کوپه 8 سیلندر گذرموقت

مجله خودرویی ایران: از رونمایی کادیلاک CTS-V کوپه حدود یکسال است که می گذرد. اسپرت، جذاب، لوکس، باکیفیت و در عیـن حال بسیار خشن و ناآرام است. پیشرانه درون آن قدرتمند و حجیم است. با بهرمندی از سوپرشارژ بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. تولید حداکثر گشتاور۷۴۷ نیوتن متر برای این خودرو چندان هم دور از ذهن نیست. شتاب صفرتاصد آن درمدت زمان ۳٫۹ثانیه انجام می شود و حداکثر سرعت آن بیشتر ۲۸۰ کیلومتر در ساعت است.

کادیلاک سری V در مدل CTS درسال ۲۰۰۴ معرفی شد که در ابتدا نمونه سدان آن به بازار عرضه شد. سری V به عنوان مدل تقویت شده و قدرتمندتر در مدل های CTS شناخته می شود.

قابلیت حمل ۴سرنشین را دارد. در کلاس خودروهای کوپه قرار دارد. از این خودروی قدرتمند تعداد انگشت شماری وارد کشور شده اند. به جرأت باید گفت کمتر از ۱۰دستگاه از این خودرو وارد کشور شده است. خودروی مورد نظر کادیلاک CTS-V کوپه است. خودروی آمریکایی که درسال ۲۰۱۱ وارد بازار جهانی شد و مورد توجه بسیاری از علاقه مندان قرار گرفت.

این خودرو یکی از قوی ترین کوپه های موجود در کشور می باشد که هم اکنون در جزیره کیش قرار دارد.

فرصتی بدست آمد تا با این خودرو که به صورت گذرموقت وارد تهران شده است ملاقات داشته باشیم. کادیلاک سری V در مدل CTS درسال ۲۰۰۴ معرفی شد که در ابتدا نمونه سدان آن به بازار عرضه شد. سری V به عنوان مدل تقویت شده و قدرتمندتر در مدل های CTS شناخته می شود، که علاوه بر پیشرانه، بخش های دیگر خودرو نظیر سیستم تعلیق و کابین نیز تا حدودی بهینه سازی شده است.

کادیلاک CTS-V کوپه با پیشرانه ۸سیلندر ۶٫۲لیتری خورجینی درسال ۲۰۱۱ وارد بازار شد، این خودرو نسبت به مدل سدان خود ۲۵میلیمتر پهن تر است.

آزمایش رانندگی با کادیلاک CTS-V کوپه گذرموقت

نسل اول کادیلاک CTS-V تنها در مدل سدان درسال ۲۰۰۴ وارد بازار شد و درسال ۲۰۰۸ جای خود را به نسل دوم داد. این نسل دارای دو پیشرانه ۸سیلندر ۵٫۷ لیتری و ۶لیتری و گیربکس۶سرعته دستی است. نسل دوم سریCTS-V درسال ۲۰۰۸ معرفی و در اواخر همان سال وارد بازار شد. این نسل مجهز به یکی از قدرتمندترین پیشرانه های ۸سیلندر تولیدی جنرال موتورز است. یکی دیگر از تفاوت های اصلی در نسل دوم اضافه شدن دو محصول جدید به خانواده CTS-V است.

کادیلاک تصمیم گرفت با عرضه دو محصول کوپه و اسپرت واگن طیف وسیعی از مشتریان را به سوی محصولات با کیفیت خود جذب کند. محصولاتی که در کمتر از یکسال از فروش بسیار خوبی بهرمند بودند. هرسه مدل سری V از یک پیشرانه ۸سیلندر ۶٫۲لیتری برخوردارند. این پیشرانه ۵۵۶اسب بخاری با حداکثر گشتاور ۷۴۷نیوتن متر در کنار در جعبه دنده ۶سرعته دستی و اتوماتیک عرضه می شود. در ادامه این مقاله به بررسی و آزمایش فنی این خودروی قدرتمند پرداخته ایم.

کابین کادیلاک CTS-V هم لوکس است هم اسپرت، ویژگی که در کمتر خودروی آمریکایی مشاهده می کنید.

کادیلاک CTS-V کوپه با پیشرانه ۸سیلندر ۶٫۲لیتری خورجینی درسال ۲۰۱۱ وارد بازار شد، این خودرو نسبت به مدل سدان خود ۲۵میلیمتر پهن تر است. همچنین در مدل کوپه ارتفاع و طول به میزان ۵۱میلیمتر کاهش یافته ولی فاصله دومحور جلو و عقب دست نخورده است.

کادیلاک مورد نظر از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۶٫۲ لیتری سوپرشارژر بهرمند است، این پیشرانه ۵۵۶ اسب بخار قدرت ۷۴۷نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

وقتی نگاه ها به سمت شما جلب می شود

به غیر از لبه های برآمده گلگیرها، دیگر قسمت ها با خطوط تند و تیزی طراحی شده اند ظاهری بسیار خشن و حجومی به خودرو بخشیده است. چراغ های جلو دارای طراحی مکعبی هستند و کاملاً با محفظه تعبیه شده برای مه شکن ها هماهنگ است. لبه های سپر دارای برآمدگی خاصی هستند که چهره ای جذاب تر به قسمت جلو بخشیده است. جلو پنجره بزرگ کروم، هود قرار گرفته برروی درپوش موتور و محفظه زیر سپر جهت ورود هوای خنک به پیشرانه باعث افزایش جذابیت و ابهت CTS-V کوپه شده است.

در مدل CTS کوپه جلو پنجره مربعی شکل و محفظه باریک برای مه شکن های درون سپر درنظر گرفته شده است. در قسمت کناری نیز رینگ های ۵پره دوبل ۱۹اینچی، نبود ستون B،رکاب های اسپرت به همراه خط تند کشیده شده در بالاتنه بدنه خاص بودن خودرو را گوش زد می کند.

به جرأت می توان گفت طراحی کادیلاک CTS-V در زمان خود بسیار زیبا و جذاب بوده است.

به نظر من زیباترین قسمت طراحی در کادیلاک CTS-V کوپه انتهای خودرو است. بخصوص چراغ های عمودی LED و محل قرار گیری سراگزوزهای دوبل. در این قسمت چراغ های عمودی تا حدودی به ستون هایC نزدیک شده اند. سپر عقب با خطوط چند ضلعی، هماهنگی خاصی با چراغ ها و باله کوچک روی صندوق بار دارد.

زاویه بسیار کم شیشه عقب، محل قرار گیری سراگزوز در قسمت انتهایی مرکز سپر به نوعی خشن بودن خودرو را نشان می دهد. در کل باید در مورد طراحی کادیلاک CTS-V کوپه گفت خشن، اسپرت، با ابهت و در عین حال ظریف. خودرویی که اگر از کنارتان عبور کند چراغ های جلو شما را مجذوب می کند و با عبور از شما انتهای خودرو شما را سنگ کوپ می کند.یک جعبه متحرک چند ضلعی از کنارتان عبور کرد.

شما با چنین ارقامی می توانید در مدت زمان ۳٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر درساعت دست یابید.

آزمایش رانندگی با کادیلاک CTS-V کوپه گذرموقت

هم لوکس هم اسپرت

فیبرکربن، جیر، چرم، کروم و پلاستیک فشرده از مواد تشکیل دهنده درون کابین است. برای بازکردن درها همانند شورولت کوروت باید برروی قسمت پشت در که به صورت لمسی عمل می کند انگشت خود را قرار دهید. زمانی که برروی صندلی های ماکروفایبر ریکارو قرار می گیرید بیشتر به شما حس سواری با یک خودروی لوکس دست می دهد. لبه های برآمده صندلی ها به خوبی شما را در خود جای داده است و پهنای زیاد صندلی آرامش قبل از طوفان را نشان می دهد.

البته صندلی های سرنشینان عقب فاقد ظاهر اسپرت و لبه های برآمده اند. اما برخلاف بسیاری دیگر از خودورهای کوپه دارای فضای مناسبی است. درطول مدت زمان آزمایش فراموش کردم تا پیشرانه را خاموش و روشن کنم تا صدای غرش روشن شدن آن را بشنوم.

آزمایش رانندگی با کادیلاک CTS-V کوپه گذرموقت

پس نمی توان در مورد غرش اولیه پیشرانه قضاوت کرد. اما باید به این موضوع اشار کرد که درحالت سکون هیچ صدای اضافی از پیشرانه و حتی سیستم اگزوز کادیلاک CTS-V کوپه شنیده نمی شود. طراحی و امکانات موجود برروی کنسول مرکزی همانند نمونه CTSکوپه است. قسمت بالا و پایین داشبورد توسط یک نوار باریک از فیبرکربن جدا شده است.

بخشی از رودری ها نیز با کربن پوشانده شده اند و دیگر قسمت های آن از چرم و پلاستیک تهیه شده است. کنسول مرکزی همانطور که اشاره شد تفاوتی با نمونه استاندارد CTSکوپه ندارد و در بالاترین قسمت LCD متحرک قرار گرفته که در حین حرکت با دنده عقب به صورت خودکار بالا آمده و تصویر پشت خودرو را به صورت سیاه و سفید نشان می دهد.البته بدون هیچ خط و خطوط برای راهنمایی هرچه بهتر جهت پارک خودرو.

پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی با ۵۵۶ اسب بخار قدرت و ۷۴۷ نیوتن متر گشتاور

همه دکمه ها و کنترل ها در یک راه باریک به زیبایی قرار گرفته اند و از طراحی زیبایی برخوردار اند.درطرفین کنسول مرکزی دریچه ها عمودی تهویه هوا و سیستم گرمکن و سردکن صندلی ها به صورت دیجیتالی قرار گرفته است. جداسازی کنسول مرکزی در ادامه توسط نوار باریک فیبرکربنی برروی لبه های کنسول صورت گرفته است. رنگ بندی مشکی و سفید درون کابین علاوه بر حس لوکس بودن باعث می شود تا سرنشینان درحین رانندگی هیجان و لذت یک خودرو اسپرت و رام نشدنی را احساس نمایند.

برای ورود به هر پیچ یا دروبرگردان تنها کافیست کمی با پدال گاز بازی کنید تا لیز خوردن انتهای خودرو و صدای جیغ لاستیک ها را احساس کنید.

آزمایش رانندگی با کادیلاک CTS-V کوپه

نوبت به سنجش قدرت این گرگ وحشی می رسد. به نظر من CTS کوپه همانند یک سگ دست آموز و رام شده برای صاحب خود انجام وظیفه می کند. اما داستان CTS-V کوپه متفاوت است. این خودرو همانند گرگ های وحشی می مانند که به هیچ عنوان سر تعظیم فرود نمی آورند و در همه حال غیر قابل مهار هستند.در تجربه قبلی که با نمونه CTS کوپه داشتم پیشرانه ضعیف قدرت مانور و شتابگیری را از شما سلب خواهد کرد. اما در حین سوار شدن به CTS-V این تصور را با بهرمندی خودرو از پیشرانه ۸سیلندر سوپرشارژ از ذهنم بیرون کردم.

کادیلاک CTS-V از رینگ های ۱۹ اینچ و تایرهای میشلن بهرمند است.

غربلیک فرمان با ظاهر اسپرت و بخشی از اهرم دنده توسط جیر پوشانده شده است. استفاده از جنس جیر همانند چرم های طبیعی و مرغوب باعث می شود تا چسبندگی خوبی بین دست و فرمان ایجاد شود. کادیلاک CTS-V کوپه مورد آزمایش مجهز به جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک با پدال های پشت فرمان ( البته ابعاد بسیار کوچک پدال های تعویض دنده کار کردن با آنها را بسیار دشوار و سخت کرده است، پیشنهاد می کنم برای تعویض دنده در حالت اسپرت از روی اهرم دنده استفاده نمایید.) است.حرکت را آغاز می کنیم.

در همان دورهای آغازین غرش پیشرانه شما را از تمام اتفاق های پیش روی خود باخبر می سازد. کوچکترین فشار بروی پدال گاز باعث می شود تا در کمتر از چند ثانیه سرعت خوردو به طور چشمگیری افزایش یابد. کادیلاک CTS-V کوپه واقعاً یک خودروی رام نشده و آماده  رقابت است. در هر بار شتابگیری غرش پیشرانه و سیستم اگزوز عابرین و دیگر سرنشینان خودروهای اطراف را به سوی خود جلب می کرد.

آزمایش رانندگی با کادیلاک CTS-V کوپه گذرموقت

برای ورود به هر پیچ یا دروبرگردان تنها کافیست کمی با پدال گاز بازی کنید تا لیز خوردن انتهای خودرو و صدای جیغ لاستیک ها را احساس کنید. به جرأت باید گفت که درتمام مدت زمان رانندگی با کادیلاک CTS-V پیشرانه در هر شرایطی آماده بود.شتابگیری ها ناگهانی در سرعت های مختلف نشان از هماهنگی بسیار خوب پیشرانه و جعبه دنده است.

این خودرو با مجهز بودن به پیشرانه ۸سیلندر ۶٫۲لیتری سوپرشارژ قادر به تولید ۵۵۶ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۷۴۷ نیوتن متر است.شما با چنین ارقامی می توانید در مدت زمان ۳٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر درساعت دست یابید. یعنی سریع تر از شورولت کاماروZL1 و ب ام وM3-GTS و ارزان تر از پورشه۹۱۱-GTS RS که دارای شتاب برابری با کادیلاک است. از دیگر نقاط قوت در این خودرو می توان به دیسک های ترمز برمبو، تایرهای ۱۹ اینچ میشلن، قدرت مانور بالا، هندلینگ بسیار خوب و سیستم تعلیق اسپرت اشاره کرد.

آزمایش رانندگی با کادیلاک CTS-V کوپه گذرموقت

ابعاد مناسب این خودرو به شما این اجازه را می دهد تا در لابه لای دیگر خودروها عبور کنید، شاید از بیرون خودرو بنظرتان بزرگ برسد اما وقتی پشت فرمان قرار می گیرید، آینه ها و ابعاد خودرو تسلط خوبی را برای شما به همراه دارد و می توانید به راحتی با این گرگ آمریکایی حرکت کنید.

رانندگی با کادیلاک CTS-V کوپه در هر شرایطی نیاز به مهارت راننده دارد، زیرا کوچکترین اشاره به پدال گاز باعث می شود تا چسبندگی بیشتری برروی صندلی های گود و پهن داشته باشید. کادیلاک CTS-V با قیمت جهانی در حدود ۶۳هزار دلار خرید و فروش می شود، خودرویی با چنین امکانات و کیفیت و پیشرانه قدرتمند گزینه بسیار خوبی برای رانندگی هیجان انگیز در شهر به حساب می آید.

 

« از 2 »

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات مجله خودرویی ایران

  • آلبوم تصاویر
  • بررسی و تست فنی
  • دریفت
  • کلاسیک
  • گذرموقت
ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

3 ماه پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش

پورشه پانامرا 4s خاورمیانه، یکی از خاص ترین پانامراهای ایران

3 سال پیش

لاماری ایما در نمایشگاه خودرو بوشهر 1402 حضور خواهد یافت

4 ماه پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش
گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

6 سال پیش
گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت سال 96

گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت

6 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

گردهمایی کلوپ مرسدس بنز ایران به مناسب 10 سالگی آن + عکس و فیلم

4 سال پیش

نازی ها به دیزین رسیدند، گزارش دومین برنامه کلوپ مرسدس بنز در سال ۹۸

5 سال پیش

ملاقات با پونتیاک GTO کانورتیبل کلاسیک، جواهری ارزشمند در تهران

5 سال پیش

بی ام و iX 2022، جدیدترین خودرو در خاورمیانه وقتی وارد ایران می شود + تصویر اختصاصی

1 سال پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای ۲۵۰۰ سی سی

سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای 2500سی سی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش