لاماری ایما هیبرید معرفی شد
لاماری ایما هیبرید معرفی شد 4 سیلندر پلاگین هیبرید
نوشته شده توسط تیم تحریریه مجله خودرویی
3 ماه پیش
تست و آزمایش رانندگی با نیسان GTR در تهران+ تصاویر
بازدید 7447
0

تست و آزمایش رانندگی با نیسان GTR در تهران 480 اسب بخار قدرت + تصاویر

وقتی گودزیلا وارد شد

مجله خودرویی ایران:  نیسان GTR. در بسیاری از مجلات خودرویی و سایت ها آن را با نام گودزیلا معرفی می‌کنند. شاید دلیل اصلی این موضوع طراحی آن، به خصوص سپرهای جلو و فرم طراحی هواکش‌های جلو است. نیسان GTR خودروی مورد نظر است. درحالت سکون نعره ای که از سیستم اگزوز لامبورگینی می شنوید را ندارد، همانند فراری به خاطر آرم اسب وحشی خود، قیمت نجومی ندارد. اما زمانی که در کنار آن قرار می گیرید، نمی توانید به سادگی و بی‌توجه از آن عبور کنید. امکان ندارد بی توجه به سراگزوزهای استیل، بی توجه به چراغ کشیده جلو، بی توجه به باله روی صندوق عقب از کنار GTR رد شوید.

با هماهنگی مدیر شرکت Babak Tuning توانستیم ملاقاتی با اولین نیسان جی تی ار گذرموقت وارد شده به تهران صورت دهیم. خودرویی که برای اولین بار در تهران رویت شده و نمونه‌های دیگری از آن در شهر مشهد و منطقه آزاد تجاری کیش تردد می‌کردند. سامورایی رام نشدنی یا همان نیسان GTR خودرویی که در بسیاری از کلیپ های ویدئویی خودروهای گرانقیمت و سوپراسپرت بزرگی نظیر لامبورگینی، پورشه و فراری را به راحتی پشت سر گذاشته است. البته باید اعتراف کرد که مدل های جدید آن نظیر ‌ Egoist با چرم سفارشی خود و مدل SpecV با پیشرانه ۵۳۰ اسب بخاری نفس کشیدن را برای بسیاری از ابرخودروها سخت‌تر کرده‌اند.

دستگیره‌های در GTR همانند محصولات آستون مارتین و لامبورگینی مورسیه لگو هم سطح با بدنه بوده و به صورت الاکلنگی باز می‌‌شود.

کابینی خاص در عین حال اسپرت

فرورفتگی و یا برجستگی خاصی برروی درها وجود ندارد که نشان از دستگیره‌ها در باشد. دستگیره‌های در GTR همانند محصولات آستون مارتین و لامبورگینی مورسیه لگو هم سطح با بدنه بوده و به صورت الاکلنگی باز می‌‌شود. برروی پارکابی و کف پایی‌ها نشان GTR حک شده که در همان ابتدای ورود شما را از همه چیز باخبر می‌کند. صندلی‌های اسپرت با توجه به لبه‌های برجسته برای مهار راننده و سرنشین در پیچ‌ها، نشستن برروی لبه‌ها را مشکل می‌سازد.

اگر بخواهید عکس یادگاری بی اندازید باید حتماً کاملاً درون صندلی قرار بگیرید و به سمت بیرون نیم خیز شوید. طراحی فرمان با وجود مجهز بودن به پوشش چرم و اسپرت بودن، کمی دارای ظاهری قدیمی است. همچنین غربیلک فرمان به علت استفاده فراوان از دکمه‌ها برروی آن بسیار شلوغ و کمی گیج کننده است.  صفحه نمایش رنگی دربالاترین قسمت داشبورد جای دارد. درکنار آن تنها یک دریچه تهویه هوا متمایل به سمت راننده قرار دارد که کمی تقارن کنسول را برهم زده است. کنسول مرکزی همانند غربیلک فرمان بسیار شلوغ و سردرگم کننده است.

به هیچ عنوان نیسان جی تی آر با دیگر خودروهای هم کلاس خود مقایسه نکنید. چون در نهایت مجبور هستید خواسته یا ناخواسته علاقه خود را به این خودرو در جمع دوستان نشان دهید

برای آشنا شدن با تمام دکمه‌ها باید چند دقیقه‌ای را روی کنسول مرکزی تمرکز کنید. GTR یک خودرو سوپراسپرت ژاپنی است که چرم و آلومینیوم و کروم کاری‌های درون آن حس اسپرت بودن را در حین رانندگی دوچندان می‌کند. بخصوص به کمک سیستم صوتی حرفه‌ای BOSE که درون کابین را همانند یک باشگاه ورزشی می‌کند. یکی از قسمت‌هایی که آدرنالین خون شما را افزایش می دهد سه اهرم قرار گرفته در پایین سیستم تهویه هوا است. اهرم‌هایی که به کمک آنها می‌توانید سیستم تعلیق، سیستم انتقال نیرو و سیستمVDC-R(تقسیم گشتاور به چرخ ها) را تنظیم کنید و در شرایط مختلف از رانندگی با GTR لذت ببرید.

نیسان GTR در تهران

هیجان به سبک ژاپن

با تمام این تفاصیر برای رانندگی با این گودزیلا به خیابان اصلی و خلوتی می رویم. قبل از هرچیز باید به این نکته اشاره کنم که لذت سواری تمام خودروهایی که تا به الان سوار شده اید را قبل از رانندگی با نیسان GTR فراموش کنید. بهترین کار این است به هیچ عنوان GTR را با دیگر خودروهای هم کلاس خود مقایسه نکنید.

چون در نهایت مجبور هستید خواسته یا ناخواسته علاقه خود را به این خودرو در جمع دوستان نشان دهید و از آن طرفداری کنید. حتی اگر مثل من طرفدار پرپاقرص برند مرسدس‌بنز باشید. طراحی خودرو همانند دیگر نکات مثبت آن نظیر پیشرانه و هندلینگ قابل تقدیر است.

چراغ‌های کشیده جلو، جلو پنجره باریک با عبارت GTR ‌و همچنین سپر عضلانی جلو چهره‌ای بسیار خشن و قدرتمندی را برای این گودزیلا به همراه دارد. درقسمت کناری نیز گلگیر جلو که با چراغ ادغام شده و پشت آن یک هواکش تعبیه شده به چشم می‌خورد. شاید بتوان قسمت کناری را با وجود استفاده از رینگ‌های‌ ۲۰ اینچ ۷پره و حتی دو خط کشیده شده تا انتهای خودرو، ساده و کمی معمولی به حساب آورد. در قسمت انتهایی نیسان GTR تاحدودی ماجرا تغییر کرده است. سراگزوزهای طرفین سپر تاحدودی با چراغ‌های LED دایره‌ای شکل هماهنگی دارد و باله عقب به خوبی حس یک خودرو اسپرت را به بیننده القا می‌کند.

شتابگیری نیسان جی تی آر گذرموقت مورد نظر باورنکردنی بود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن جعبه دنده از شما طلب دنده بعدی را می‌کند.

رانندگی با نیسان GTR

قبل از اینکه با این خودرو رانندگی کنم تصور داشتم پیشرانه ۶ سیلندر ۴۸۰ اسب بخاری چندان راضی کننده نیست و انتظاراتم را برآورده نخواهد کرد. البته تعریف و تمجیدهای مجلات خارجی از این خودرو بسیار من را کنجکاو کرد تا به سراغ آن بروم. دکمه استارت پیشرانه در یک حفره دایره‌ای و در کنار ترمز دستی قرار دارد. با فشار دادن همزمان آن و پدال ترمز غرش پیشرانه شنیده می‌شود. در این زمان گودزیلا از خواب بیدار می‌شود. صدای سیستم اگزوز و پیشرانه در حالت سکون مأیوس کننده است و شما را به شک می‌انداز که آیا این یک GTR است؟

تست و آزمایش رانندگی با نیسان GTR در تهران+ تصاویر

پیشرانه ۳٫۸ لیتری نیسان GTR قادر به تولید ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۸ نیوتن متر گشتاور است.

اما با چند نیش گاز در حالت سکون، صدای تـیز و برنده‌ای از سیستم اگزوز شنیده می‌شود. صدایی شبیه به وزوز کردن زنبور. اهرم دنده را که به کنسول مرکزی بسیار نزدیک است در حالتD قرار می‌دهم و ترمز دستی را آزاد می‌کنم. حرکت را در خیابان پهن هرمزان آغاز می‌کنیم و به سمت مکان خلوت تری میریم.

نیروگاه ۶ سیلندر نیسان جی تی ار در هر لحظه آماده ی انفجار است. کوچکترین فشار برروی پدال گاز باعث می‌شود تا برای کم کردن صدای پیشرانه و سیستم اگزوز فوراً دنده بالاتری را از پشت فرمان درگیر کنید. نیسان GTR با بهرمندی از پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی با حجم دقیق ۳۷۹۹سی سی و ۲۴ سوپاپ قادر است در ۶۴۰۰ دور بردقیقه قدرتی معادل ۴۸۰ اسب بخار تولید کند.

این تمام داستان نیست، حداکثر گشتاور۵۸۸ نیوتن‌متر در ۳۲۰۰ تا ۵۲۰۰ دور بر دقیقه شما را در هر شتابگیری و سبقت گرفتن به راحتی برروی صندلی‌ها منگنه می‌کند. با بهرمندی از سیستم انتقال چهار چرخ متحرک و وزن خالص ۱۷۴۰ کیلوگرمی شما در بهترین شرایط می‌توانید در مدت زمان ۳٫۵ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر در ساعت دست یابید. البته باید به این نکته اشاره کرد که حداکثر سرعت نیسان GTR 310 کیلومتر درساعت است.

این اعداد به خودی خود بسیاری از رقیبان GTR را از پیش روی بر می‌دارد. رقیبانی نظیر آئودیR8-V10 با شتاب صفر تا صد ۴ ثانیه، ب ام  وM3-GTS با ۴۴۴ اسب بخار قدرت و شتاب ۴٫۴ثانیه به هیچ عنوان نمی‌توانند به پای خودروی شما برسند. بخصوص پورشه ۹۱۱ GT3 RS 4 که پیشرانه ۴لیتری ۶سیلندر آن با ۲۰اسب بخار بیشتر نسبت به نیسان جی تی آر دارای شتاب ۳٫۹ و حداکثر سرعت برابر۳۱۰ کیلومتر درساعت است و دارای قیمتی معادل دوبرابر GTR یعنی ۱۸۰هزار دلار است.

نیسان GTR در تهران

به محل مورد نظر می‌رسیم و بعد از کمی انتظار تا خلوت شدن خیابان آماده شلیک می‌شویم. تعویض دنده در حالت دستی و از پشت فرمان قرار می‌گیرد. یک از همراهان که در صندلی‌های بسیار تنگ و کوچک عقب جای داشت در حین عکاسی بود که پدال گاز را تا انتها فشار دادم و هر ۳سرنشین به عقب کشیده شدیم و تا لحظه‌ای نمی‌توانستیم از صندلی‌های اسپرت و گود فاصله بگیریم.

شتابگیری نیسان جی تی ار گذرموقت مورد نظر باورنکردنی بود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن جعبه دنده از شما طلب دنده بعدی را می‌کند. البته همانطور که اشاره شده صدای سیستم اگزوز و پیشرانه که نعره‌ای بسیار طنین انداز در خیابان ایجاد کرده بود باعث شد تا برای تعویض دنده‌ها در دور۵هزار اقدام کنم تا صدای تولیدی بیشتر از این نباشد. فرمان اسپرت این خودرو گویی به دستانتان چسبیده و منتظر عکس العمل‌های بعدی شماست.

GTR را یک پدیده در میان دیگر خودروهای هم کلاس خود به حساب آورد. می‌توان از آن به عنوان یک خودرو شهری و مسابقه ای یاد کرد.

درحین حرکت با دنده یک زمانی که دور موتور به ۵هزار دور رسید سرعت خودرو به ۸۰ کیلومتر رسیده بود و بعد از درگیر کردن دنده۲ و زوزه دلنشین سیستم اگزوز عقربه دور موتور برروی ۴قرار گرفت و مجدداً با شتابگیری به دور ۵هزار رسید و تعویض دنده به ۳ انجام شد. تعویض دنده‌ها در GTR به نرمی و با کمترین ضربه صورت می‌گیرد که باید این امتیاز مثبت را مدیون گیربکس ۶سرعته اتوماتیک دوکلاچ بود. سرعت خودرو در دنده ۳ و دور ۴هزار به ۱۱۰کیلومتر رسید اما همچنان پیشرانه آماده شلیک شدن بود.

نیسان GTR در تهران

نیسان GTR در تهران

مکث چند ثانیه‌ای و رساندن سرعت به کمتر از ۷۰ کیلومتر به کمک ترمزهای برمبو این اطمینان را به شما و سرنشینان می‌دهد که کنترل کردن خودرو تحت هر شرایطی ممکن است اما باید بیشتر دقت کنید. برای بار دوم اقدام به شتابگیری می‌کنم و اینبار نیز جی تی آر همانند تیر از کمان رها می‌شود. جعبه دنده در کوتاه‌ترین زمان با یک معکوس به موقع همه چیز را برایتان فراهم می‌سازد عقربه دور موتور به سرعت به مرز ۶هزار نزدیک می‌شود در این زمان دنده ۳ مجدداً درگیر شده و بازهم افزایش سرعت. به مرز ۱۲۰ کیلومتر می‌رسیم و صدای هشدار دهنده سرعت استاندارد شنیده می‌شود.

البته به خاطر محدود بودن فضا بیشتر از این سرعت هم نمی‌توانستیم حرکت کنیم. برای آنکه کمی با هندلینگ خودرو نیز آشنا شویم وارد یکی از خیابان‌ها می‌شویم که تا حدودی دارای پیچ‌های معمولی است. سعید که به خوبی با نیسان جی تی ار آشنایی‌ دارد در حین وارد شدن به هرپیچ تخته گاز کردن را به من تذکر می‌داد. در هر سرعتی و در هرپیچی به راحتی می‌توانید با این خودرو حرکت کنید و لذت رانندگی با یکی از بهترین خودروهای دنیا را تجربه کنید. هندلینگ بی‌نظیر نیسان جی تی ار را باید مدیون سیستم تعلیق ضد غلتش و بازوهای کنترلی در جلو و چند نقطه ای و فنرلول در عقب به همراه تایرهای ۲۰اینچ پوتنزا دانست.

درمجموع باید GTR را یک پدیده در میان دیگر خودروهای هم کلاس خود به حساب آورد. می‌توان از آن به عنوان یک خودرو شهری و مسابقه ای یاد کرد. روزها می‌توانید با آن به محل کار خود بروید و شب‌ها در مسابقات خیابانی شرکت کنید.

درپایان ضمن تشکر از سعید بابک و مدیریت محترم شرکت Babak Tuning جهت در اختیار قرار دادن خودروهایشان از امید صادقی و مریم فریبرزی به جهت همراهی ما در این آزمایش تشکر می‌کنیم.

« از 2 »

صفحه رسمی ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات مجله خودرویی ایران

  • آلبوم تصاویر
  • بررسی و تست فنی
  • دریفت
  • کلاسیک
  • گذرموقت

تست و رانندگی بلند مدت کی ام سی ایکس 5 + فیلم

4 روز پیش
ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

3 ماه پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش

تست و رانندگی بلند مدت کی ام سی ایکس 5 + فیلم

4 روز پیش

لاماری ایما در نمایشگاه خودرو بوشهر 1402 حضور خواهد یافت

4 ماه پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش
گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

6 سال پیش
گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت سال 96

گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت

6 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

گردهمایی کلوپ مرسدس بنز ایران به مناسب 10 سالگی آن + عکس و فیلم

4 سال پیش

نازی ها به دیزین رسیدند، گزارش دومین برنامه کلوپ مرسدس بنز در سال ۹۸

5 سال پیش

ملاقات با پونتیاک GTO کانورتیبل کلاسیک، جواهری ارزشمند در تهران

5 سال پیش

بی ام و iX 2022، جدیدترین خودرو در خاورمیانه وقتی وارد ایران می شود + تصویر اختصاصی

1 سال پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای ۲۵۰۰ سی سی

سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای 2500سی سی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش