لاماری ایما هیبرید معرفی شد
لاماری ایما هیبرید معرفی شد 4 سیلندر پلاگین هیبرید
نوشته شده توسط تیم تحریریه مجله خودرویی
3 ماه پیش
بازدید 3429
0

ملاقات با مازراتی گرن کابریو اسپرت در تهران

خاص بودن به سبک ایتالیا

مازراتی در کشور ایتالیا ساخته می‌شود. سمفونی دلنشینی دارد. در همه حالت نگاهتان مجذوب آن خواهد شد. علاوه بر اینکه به عنوان یک برند خاص در بازار ایران شناخته می شود دارای قیمت بسیار بالایی نسبت به دیگر رقبای هم سطح خود است. نه ساعت است و نه لباس. چهار چرخ دارد و پرچم دار کشور ایتالیا در ایران است. این گزارش مختص خودروهای لوکس و اسپرت مازراتی است. خودروهایی که باوجود قیمت نسبتاً بالا در بازار ایران هنوز مشتریان خاص خود را دارند. در این شماره به معرفی یکی از زیباترین مازراتی های موجود در کشور پرداخته ایم.

مازراتی گرن کابریو اسپرت. خودرویی که توسط شرکت آرتاتاک موتور نماینده انحصاری محصولات مازراتی در کشور، وارد شده است. این شرکت تا پیش از ممنوعیت ورود خودروهای ۲۵۰۰ سی سی اقدام به واردات، فروش و خدمات پس از فروش انواع خودروهای مازراتی می کرد. با تصویب این قانون عملاً دیگر شاهد ورود این برند جدید و مدل های ۲۰۱۵ به بالا نیستیم. شرکت آرتاتاک موتور تنها به ارائه خدمات پس ازفروش به مشتریان خود می پردازد. البته این نکته را هم اضافه کنیم که در کشور شاید به صورت انگشت شمار بتوانیم مازراتی های ۲۰۱۵ را پیدا کنیم. که بیشتر مدل های گیبلی و کواتروپورت است.

بدون سقف های مازراتی

برند ایتالیایی مورد نظر به عنوان یکی از قدیمی و شناخته شده ترین برندهای خودرو است. اما همیشه زیر سایه برادر بزرگ تر خود یعنی فراری قرار دارد. مازراتی به عنوان یکی از چهار شرکت خودرویی زیر مجموعه کمپانی بزرگ فیات حساب می شود. این شرکت در زمینه ساخت و تولید خودروهای اسپرت و لوکس زبان زد است. مازراتی در کلاس های مختلف نظیر سدان، کوپه، کانورتیبل و شاسی بلند نیز به تولید اتومبیل پرداخته است. ضمن آنکه یکی از گرانقیمت ترین سوپر اسپرت های دنیا با نام MC12 توسط این شرکت در سال ۲۰۰۴ روانه بازار شد.

این خودرو جزو آخرین سری از مازراتی های وارد شده توسط شرکت آرتاتاک موتور نماینده رسمی محصولات مازراتی در ایران است.

گرن کابریو تنها خودروی سقف متحرک مازراتی است. این خودرو نسخه کانورتیبل مازراتی گرن توریسمو است که به عنوان خودروی کوپه شناخته می شود. مدل گرن کابریو در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت ۲۰۰۹ مازراتی از مدل گرن کابریو رونمایی کرد. این خودرو در همان سال به عنوان مدل ۲۰۱۰ روانه بازارهای جهانی شد که مورد استقبال علاقه مندان برند مازراتی قرار گرفت.

مازراتی با عرضه مدل گرن کابریو فصل تازه ای را در محصولات لوکس و با کیفیت خود آغاز کرد. مازراتی گرن کابریو از یک پیشرانه ۸ سیلندر V شکل به حجم ۴٫۷ لیتر بهرمند است. پیشرانه نسخه استاندارد گرن کابریو قادر به تولید ۴۴۰ اسب بخار قدرت در ۷۰۰۰ دور بردقیقه و ۴۹۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۷۵۰ دور بردقیقه است. یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۱، نسخه اسپرت این خودرو در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی و وارد بازار شد.گرن کابریو اسپرت با تغییرات جزئی همراه بوده است. این خودرو از همان پیشرانه ۸سیلندر خورجینی ۴٫۷ لیتری در نسخه استاندارد گرن کابریو بهرمند بود. اما این پیشرانه تنها ۱۰ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر نسبت به مدل استاندارد قوی تر شده بود.

حالا نوبت توست!

در سال ۲۰۱۲ نیز مازراتی نسخه جدیدی از گرن کابریو اسپرت را معرفی و در همان سال به عنوان مدل ۲۰۱۳ روانه بازار کرد. این خودرو جایگزینی برای مدل S و اتوماتیک خود بوده است. مدلی که از نظر ظاهری و فنی اصلاحات قابل توجهی داشته است. مازراتی گرن کابریو اسپرت جدید از همان پیشرانه ۸سیلندر بهرمند بوده اما این پیشرانه با افزایش قدرت و گشتاور، توانایی تولید ۴۶۰ اسب بخار قدرت در ۷۰۰۰ دور بردقیقه و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۷۵۰ دور بر دقیقه را دارد. البته این نکته را نیز باید اشاره کرد که مازراتی گرن کابریو همانند دیگر مدل های از جعبه دنده ساخت شرکت ZF آلمان بهرمند است. در مدل گرن کابریو اسپرت نیز همانند دیگر مدل ها از جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک به همراه پدال های تعویض دنده پشت فرمان استفاده شده است.

مازراتی گرن کابریو مورد نظر از صحفه کیلومتر مدل MC بهرمند بوده است.

گرن کابریو اسپرت جدید دارای تغییرات مختلفی هم در بخش ظاهری هم داخل کابین است. هواکش های بزرگتر سپر جلو، رینگ های اسپرت ۷ پره ۲۰ اینچ، رکاب های جدید به همراه دیفیوزر و کیت اگزوز جدید از جمله تغییرات صورت گرفته در این مدل به حساب می‌آید. همچنین در داخل کابین نیز از پدال های تعویض دنده و صفحه کیلومتر شمار نسخه MC استفاده شده است. در تمامی بخش های کابین نیز از چرم مشکی با دوخت زرد هم رنگ بدنه استفاده شده است. بخشی از فرمان اسپرت به همراه پدال های تعویض دنده و قسمتی از صفحه کیلومتر شمار از فیبرکربن تهیه شده است که به خوبی حس و حال رانندگی با یک خودروی اسپرت را برایتان تداعی می کند.

مازراتی گرن توریسمو اسپرت با توجه به جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک ZF دارای شتاب صفر تاصد ۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر برساعت است. البته در زمان تهیه این گزارش مازراتی خبرهایی از عرضه نسل جدید گرن توریسمو برای سال ۲۰۱۸ خبر داد که هنوز اطلاعات فنی از آن منتشر نشده است.

در بازار ایران تعداد قابل توجهی از مدل گرن کابریو و گرن توریسمو وجود دارد. در مدت زمانی که امکان ورود محصولات مازراتی به کشور میسر بود نسخه گرن کابریو و گرن کابریو اسپرت نیز وارد شد. خودروی مورد آزمایش ما یک دستگاه مازراتی گرن کابریو اسپرت مدل ۲۰۱۴ است. خودرویی که با توجه به رنگ بدنه و سال ساخت آن تعداد انگشت شماری از آن در کشور وجود دارد. صدای دلنشین پیشرانه و سیستم اگزوز به خوبی نگاه عابرین به سمت خود جلب می کند. ضمن آنکه رنگ زرد بدنه به همراه سقف پارچه ای مشکی بر زیبایی این خودرو افزوده است. اصلا یکی از ویژگی های بارز محصولات مازراتی صدای دلنشین و ایتالیایی سیستم اگزوز است.

این خودرو جزو آخرین سری از مازراتی های وارد شده توسط شرکت آرتاتاک موتور نماینده رسمی محصولات مازراتی در ایران است.

از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به صندلی های برقی با پوشش چرم و دارای حافظه، کروز کنترل، سیستم صوتی حرفه ای BOSE، تنظیم گودی کمر، گرمکن صندلی ها، پدال های گاز و ترمز MC، فرمان تلسکوپی، سنسور پارک، چراغ های زنون، کنترل تنظیم ارتفاع نور چراغ ها، آینه برقی، ترمزهای سرامیکی، انتخاب تنظیم حالت رانندگی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جداگانه اشاره کرد. البته مازراتی همانند دیگر برندهای خودروسازی معروف از لیست آپشن های مختلفی بهرمند است. شما می توانید برای مثال از دیفیوز، آینه های جانبی و دستگیره در با پوشش فیبرکربن بهرمند شوید. تمامی این موارد بسته به انتخاب مالک خودرو است.

در بازار آزاد قیمت این برند بسیار متفاوت است. با توجه به عدم ورود مجدد این خودروی اسپرت ایتالیایی شاهد افزایش قیمت نه چندان منطقی این خودرو بوده ایم. که نشان از استقبال بالای آن است. خودرویی که هزینه های سرویس و نگه داری آن نیز برای هر کسی امکان پذیر نخواهد بود. اما همچنان جزو پرطرفدارترین خودروهای اسپرت بازار به حساب می‌آید. خودرویی که آرزوی همه ی عشق ماشین ها است و امیدواریم ورود این خودرو با برداشتن ممنوعیت حجم پیشرانه، آغاز شود.

درپایان از مالک محترم خودرو جهت در اختیار قرار دادن خودرویشان تشکر می کنیم. همچین از همراهی مدیریت محترم هنرکده میلاد برای این آزمایش سپاسگزاریم.

عکس: عباس حاجیلو

 

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات مجله خودرویی ایران

  • آلبوم تصاویر
  • بررسی و تست فنی
  • دریفت
  • کلاسیک
  • گذرموقت

تست و رانندگی بلند مدت کی ام سی ایکس 5 + فیلم

2 روز پیش
ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

3 ماه پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش

تست و رانندگی بلند مدت کی ام سی ایکس 5 + فیلم

2 روز پیش

لاماری ایما در نمایشگاه خودرو بوشهر 1402 حضور خواهد یافت

4 ماه پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش
گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

6 سال پیش
گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت سال 96

گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت

6 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

گردهمایی کلوپ مرسدس بنز ایران به مناسب 10 سالگی آن + عکس و فیلم

4 سال پیش

نازی ها به دیزین رسیدند، گزارش دومین برنامه کلوپ مرسدس بنز در سال ۹۸

5 سال پیش

ملاقات با پونتیاک GTO کانورتیبل کلاسیک، جواهری ارزشمند در تهران

5 سال پیش

بی ام و iX 2022، جدیدترین خودرو در خاورمیانه وقتی وارد ایران می شود + تصویر اختصاصی

1 سال پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای ۲۵۰۰ سی سی

سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای 2500سی سی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش