لاماری ایما هیبرید معرفی شد
لاماری ایما هیبرید معرفی شد 4 سیلندر پلاگین هیبرید
نوشته شده توسط تیم تحریریه مجله خودرویی
3 ماه پیش
بازدید 1292
0

رونمایی از بی ام و سری ۵ جدید توسط پرشیا خودرو

بازگشت مجدد سری ۵

روز گذشته شرکت پرشیا خودرو در مراسمی به همراه مدیران ارشد و اصحاب رسانه و خبرنگاران از نسل جدید سری ۵ در تهران رونمایی کرد. نسل جدید سری ۵ وارد شده به کشور به عنوان هفتمین نسل شناخته می شود که اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان محصول ۲۰۱۷ روانه بازارهای جهانی شد. با ورود این خودرو به بازارهای جهانی شرکت پرشیا خودرو نیز اقدام به ثبت سفارش و کارهای مقدماتی جهت ورود این خودرو به کشور را انجام داد. مدل عرضه شده توسط این شرکت ۵۳۰i با پیشرانه ۲لیتری توربو است. خودرویی که در غیاب رقیب اصلی و قدرتمند خود یعنی مرسدس بنز E کلاس به راحتی می تواند سهم فروش قابل توجهی را بدست آورد. در حالی که اگر Eکلاس وارد کشور می شد حتما شاهد رقابت سرسختی در فروش این دو سدان بودیم.

پرشیا خودرو در اوایل سال جاری مراحل اولیه جهت دریافت مجوزهای لازم برای حضور بی ام و ۵۳۰i به کشور را شروع کرد. در ابتدای خردادماه نیز مشخصات خودرو در سامانه ثبت سفارش خودرو، درج شد.

درنشست خبری: متأسفانه نتواستیم i8 را بیاوریم، سری ۱ را به زودی وارد می کنیم

در نشست خبری پرشیا خودرو از سوی مدیران این شرکت اعلام شد فعلا قصد عرضه ۲ نسخه اسپرت لاین (Sport line) و ام اسپرت پکیج (M Sport Package) درنظر گرفته شده است. این دو نسخه در سه تیپ Premier، Frontier و Superior عرضه می شود.

هادی ملکان عضو هیأت مدیره پرشیا خودرو در این نشست گفت: نسل قبلی بی ام و سری۵ در بازار ایران با فروش بسیار خوبی همراه بود، به طوری که ۳۰درصد از کل فروش سال گذشته ما را به خود اختصاص داده بود و پیش بینی می کنیم نسل هفتم سری ۵ نیز بتواند با فروش بیشتری همراه شود. البته قیمت دقیق این خودرو روز شنبه اعلام خواهد شد اما سری ۵ جدید در بازه قیمتی ۵۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان بفروش خواهد رسید. ضمن آنکه فعلا یک پارت ۲۰۰ دستگاهی برای مرحله اول واردات درنظر گرفته ایم.

ملکان در ادامه افزود: فعلا قصد ورود مدل پایه یا همان Base سری ۵ را نداریم. به همین خاطر قیمت ابتدایی ترین نسخه برای ۵۳۰i از ۵۰۰ میلیون تومان شروع می شود که دارای سطح آپشن متوسط است. وی در ادامه افزود برای ورود مدل هیبرید این خودرو نیز در حال مطالعات و بررسی زیرساخت ها هستیم و احتمالا تا پایان سال شاهد ورود مدل هیبرید باشیم.

پیام صالحی مدیر بازاریابی و فروش پرشیا خودرو در خصوص عرضه بی ام و i8 گفت: متأسفانه ما قبل از بررسی زیرساخت های اساسی اقدام به واردات این خودرو کردیم. اما با توجه به مشکلات عمده و عدم تأمین زیر ساخت ها ورود این خودرو توسط شرکت پرشیا خودرو متوقف شد. به همین خاطر ابتدا در نظر داریم زیرساخت ها و بخش های پشتیبانی و خدمات پس از فروش را تکمیل و مجهز کنیم تا در آینده ای نه چندان دور و در صورت امکان i8 را وارد کشور کنیم. وی همچنین از عرضه بی ام و سری ۳ جدید به همراه سری ۲ کوپه و کروک در آینده ای نه چندان دور خبر داد.

صالحی در ادامه افزود: با توجه به تغییرات صورت گرفته در بخش پیشرانه بی ام و سری یک، به زودی شاهد عرضه این خودرو توسط پرشیا خودرو خواهیم بود. پرشیا خودرو احتمالا تا مردادماه امسال عرضه سری ۱ را مجدداً از سر خواهد گرفت. ما به زودی با انجام مراحل قانونی سعی داریم مدل های ۱۲۰i و ۱۲۵i را با همان قیمت نمونه های قبلی وارد کنیم و تا پایان تابستان نیز مدل های مختلف سری ۴ را وارد بازار کنیم.

همچنین ملکان عضو هیأت مدیره پرشیا خودرو در پاسخ به سوال، خدمات پرشیا خودرو به خودروهای بی ام و i8 گفت: ما به بی ام و i8هایی که به صورت وارداتی و از طریق بازار آزاد وارد کشور شده اند خدمات گارانتی نخواهیم داد و تا جایی که بتوانیم در خصوص سرویس دهی، از این خودروها پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد که به هیچ عنوان شامل گارانتی نخواهد بود.

علت عدم ورود بی ام و i8 به کشور عدم تأمین زیر ساخت های لازم بوده است.

فعلا قصد ورود مدل پایه یا همان Base سری ۵ را نداریم.

این خودرو در دو نسخه و سه تیپ وارد بازار می شود.

 

۵۳۰i را بهتر بشناسیم

اگر بخواهیم مشخصات فنی بی ام و ۵۳۰i را توضیح دهیم نیاز به فضا و وقت بیشتری داریم. اما به صورت مختصر مشخصات فنی این خودرو را بیان می کنیم. در بی ام و ۵۳۰i از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربو استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تاصد ۵۳۰i نسل جدید در مدت زمان ۶٫۲ ثانیه صورت می گیرد و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. این سدان لوکس دیفرانسیل عقب دارای جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک و وزن خالص ۱۶۱۵ کیلوگرم است. حجم مخزن سوخت این خودرو ۶۸ لیتر و مصرف سوخت آن در شهر بین ۶٫۹ تا ۷٫۳ لیتر و مصرف سوخت خارج از شهر بین ۴٫۷ تا ۵٫۲ لیتر است. همچنین میانگین مصرف سوخت این خودرو ۵٫۵ تا ۵٫۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

تیپ Premier به عنوان اولین تیپ شناخته می شود که دارای تجهیزات و امکانات قابل توجهی نظیر سیستم صوتی Hifi، سیستم اتوپارک پیشرفته، رینگ های ۲۰ اینچ Individual، مکش درها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جداگانه برای هر چهار سرنشین، شارژ بی سیم تلفن همراه و صفحه نمایش چندکاره و… اشاره کرد.

تیپ Frontier نیز به عنوان دومین تیپ عرضه شده شناخته می شود. در این تیپ مشتریان علاوه بر امکانات و تجهیزات تیپ Premier از امکانات دیگر نظیر سیستم صوتی Harman/Kardon، کابین معطر با رایحه های مختلف، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو و عقب، و مانیتورهای سرنشینان عقب بهرمند هستند.

کامل ترین تیپ نیز Superior نام دارد که در آن از سیستم صوتی حرفه Bowers & Wilkins، نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو (HUD)، ماساژور صندلی های جلو و سردنده و موس سرامیکی استفاده شده است. البته در تمامی تیپ ها سیستم اتوپارک پیشرفته، چراغ نوربالای هوشمند، سیستم ناوبری، رادارهای کمکی راننده، سیتم کنترل اشاره بدون لمس مانیتور و سانروف برقی نیز به چشم می خورد.

ابعاد و اندازه این خودرو به شرح ذیل است:

طول ۴۹۳۶ میلی متر

عرض (آینه جانبی بسته): ۱۸۶۸ میلی متر

ارتفاع: ۱۴۶۶ میلی متر

فاصله بین محور جلو و عقب: ۲۹۷۵ میلی متر

بی ام و ۵۳۰i جدید که با کد G30 معرفی شده با گارانتی اصلی ۵ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتری به همراه ۲ سال سرویس رایگان بفروش می رسد. این خودرو به دو صورت نقدی و اقساطی طبق جداول منتشر شده بفروش خواهد رسید. همچنین مدت زمان تحویل بی ام و ۵۳۰i جدید حداکثر ۳۰ روزه است.

 

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات مجله خودرویی ایران

  • آلبوم تصاویر
  • بررسی و تست فنی
  • دریفت
  • کلاسیک
  • گذرموقت
ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

3 ماه پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش

پورشه پانامرا 4s خاورمیانه، یکی از خاص ترین پانامراهای ایران

3 سال پیش

لاماری ایما در نمایشگاه خودرو بوشهر 1402 حضور خواهد یافت

4 ماه پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش
گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

6 سال پیش
گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت سال 96

گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت

6 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

گردهمایی کلوپ مرسدس بنز ایران به مناسب 10 سالگی آن + عکس و فیلم

4 سال پیش

نازی ها به دیزین رسیدند، گزارش دومین برنامه کلوپ مرسدس بنز در سال ۹۸

5 سال پیش

ملاقات با پونتیاک GTO کانورتیبل کلاسیک، جواهری ارزشمند در تهران

5 سال پیش

بی ام و iX 2022، جدیدترین خودرو در خاورمیانه وقتی وارد ایران می شود + تصویر اختصاصی

1 سال پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای ۲۵۰۰ سی سی

سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای 2500سی سی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش