لاماری ایما هیبرید معرفی شد
لاماری ایما هیبرید معرفی شد 4 سیلندر پلاگین هیبرید
نوشته شده توسط تیم تحریریه مجله خودرویی
3 ماه پیش
آزمایش رانندگی با فولکس واگن گلف GTI در تهران + تصاویر اختصاصی
بازدید 966
0

فولکس واگن گلف GTI در تهران

گلف GTI ، پر افتخارترین ژنرال

مجله خودرویی ایران: خودروهای هاچ‌بک و کوچک شهری فلسفه خاص خود را دارند. ابعاد و اندازه کوچک و مصرف سوخت کمتر نسبت به خودروهای سدان از ویژگی‌های مهم آنها است. برای استفاده روزمره گزینه مناسبی هستند. قیمت به مراتب کمتری نسبت به خودروهای سدان هم رده خود دارند. در این بین برخی از شرکت‌های خودروسازی چاشنی بیشتری برای ساخت این خودروها استفاده می‌کنند. آنها گزینه‌های مختلفی برای خودروهای هاچ بک تولیدی خود درنظر می‌گیرند. از امکانات و تجهیزات رفاهی گرفته تا جدیدترین سیستم‌های ایمنی. شرکت بزرگ فولکس واگن همیشه در ساخت خودروهای هاچ بک و کوچک شهری پیشتاز بوده است. این شرکت با عرضه محصول جدید خود با نام گلف (GOLF) در سال ۱۹۷۴ توانست فروش بسیار خوبی را از همان ابتدا تجربه کند. یکی از نسخه های تولیدی، گلف GTI است.

آزمایش رانندگی با فولکس واگن گلف GTI در تهران + تصاویر اختصاصی

البته خودروی گلف فقط در یک کلاس تولید نشده است. از همان ابتدا این خودرو در مدل‌های کانورتیبل، هاچ بک و در نسل‌های بعدی به صورت استیشن واگن، ون‌های کوچک شهری و… عرضه شد. اما بسیاری از جوانان گلف را با نسخه‌های هاچ‌بک ۳ و ۵ در می‌شناسند. فولکس واگن تا به اینجای کار ۷ نسل از گلف را تولید و روانه بازار کرده است. نسل اول این خودرو از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۳ تولید شد.

سپس نوبت نسل دوم رسید تا از سال۱۹۸۳ برروی خط تولید قرار بگیرد. پایان تولید این نسل نیز سال ۱۹۹۲ بود. نسل سوم هفت سال تولید شد از ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ و بعد از آن نسل چهارم در سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ تولید شد. پنجمین نسل تنها ۶ سال یعنی از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ تولید شد. بعد از آن نیز نسل ششم از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ برروی خط تولید قرار گرفت. هفتمین نسل نیز از سال ۲۰۱۲ تا کنون در سه مدل ۳ در هاچ‌بک، ۵در هاچ‌بک و ۵در استیشن واگن تولید می‌شود.

پدربزرگ مالک خودرو بخاطر موقعیت شغلی خود از محصولات فولکس واگن نیز استفاده می کرده است. یکی از خودروهای مورد استفاده وی فولکس واگن استیشن بوده است که همچنان از آن نگهداری می شود.

آزمایش رانندگی با فولکس واگن گلف GTI در تهران + تصاویر اختصاصی

از طریق منو می توانید سبک رانندگی مورد دلخواهتان را انتخاب کنید.

در ماه‌های پایانی سال ۹۵ یک دستگاه گلف نسل هفتم وارد کشور شد. خودرویی که مستقیماً وارد منطقه آزاد اروند شد و پلاک آن منطقه را دریافت کرد. گلف مورد نظر نسخه GTI سفارش آمریکا است. این خودرو در اسفندماه سال ۹۵ نیز به صورت گذرموقت و تنها برای مدت ۴ هفته از منطقه آزاد اروند خارج شد. باتوجه به شرایط بسیار سخت گیرانه درنظر گرفته شده برای خودروهای موجود در مناطق آزاد خروج مدل‌های بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از منطقه امکان پذیر نخواهد بود. موضوعی که برای بسیاری از مالکین چندان راضی کننده نبوده است. البته امیدواریم با ورود محصولات فولکس واگن توسط گروه صنعتی ماموت ( ماموت خودرو )، شاهد حضور این خودرو در شهرها باشیم. فرصتی پیش آمد تا با این گلف GTI از نزدیک ملاقاتی انجام دهیم که در ادامه به آن می‌پردازیم. خودرویی که به صورت گذرموقت آمده است.

آزمایش رانندگی با فولکس واگن گلف GTI در تهران + تصاویر اختصاصی

گلف به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت فولکس واگن در دنیا شناخته می‌شود.

چرا گلف GTI

محمد مالک جوان گلف است. وی از کودکی علاقه شدید به برند فولکس واگن داشته است. آن هم بخاطر اینکه پدربزرگ وی بخاطر موقعیت شغلی خود از محصولات فولکس واگن نیز استفاده می کرده است. یکی از خودروهای مورد استفاده وی فولکس واگن استیشن بوده است که همچنان از آن نگهداری می شود. حالا نوه ی جوان پا در راه پدربزرگ خود گذاشته و با توجه به شناخت برند فولکس واگن و کیفیت بالای محصولات بخصصوص نسخه پرطرفدار GTI از کشور امارات این خودرو را خریداری کرده است.

آزمایش رانندگی با فولکس واگن گلف GTI در تهران + تصاویر اختصاصی

نسل هفتم گلف در چهار مدل استاندارد، GTI، E-Golf و Golf R عرضه می‌شود.

مدال‌های روی سینه

گلف به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت فولکس واگن در دنیا شناخته می‌شود. خودرویی بی‌ادعا که توانسته در این چندسال اخیر نگاه‌ بسیاری از کارشناسان خودرویی و مجلات را به سمت خود جلب کند. خودرویی که از همان نسل اول تا کنون دنیای بی‌انتهایی برای تیونینگ آن درنظر گرفته شده است. به همین خاطر است که گلف در بین جوانان طرفداران بسیار زیادی دارد. این خودرو دارای افتخارات بسیار زیادی است.

درسال ۲۰۱۵ از سوی نشریه معتبر موتورترند به عنوان خودروی سال معرفی شد. در همان سال نیز به عنوان خودرو سال بازار آمریکای شمالی شناخته شد. در سال ۲۰۱۳ به عنوان خودروی سال اروپا و ژاپن معرفی شد و در همان سال عنوان بهترین خودروی دنیا را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۲ از سوی نشریه TopGear خودروی سال معرفی شد. این موارد تنها بخشی از افتخارات و مدال‌های روی سینه ی این ژنرال آلمانی است. افتخاراتی که به همین سادگی کسب نشده است.

آزمایش رانندگی با فولکس واگن گلف GTI در تهران + تصاویر اختصاصی

نمای داخلی از کابین با کیفیت فولکس واگن گلف GTI

نسل هفت را بهتر بشناسید

نسل هفتم گلف در چهار مدل استاندارد، GTI، E-Golf و Golf R عرضه می‌شود. شما می‌توانید خودروی مورد نظر را از بین هفت رنگ آبی ( Silk Blue Metallic)، مشکی، نقره‌ای ( Tungestan Silver Metallic)، خاکستری ( Platinum Gray Metallic)، قرمز ( Tomado Red ) ، سفید (Pure White) و سرمه‌ای (Night Blue Metallic) انتخاب کنید. مدل GTI نیز در چهار تیپ S، Sport، SE و Autobahn عرضه می‌شود که بیشترین تفاوت در بخش آپشن و امکانات است. قیمت پایه نسخه GTI مدل ۲۰۱۷ از ۲۵۲۵۹ دلار شروع می‌شود و با توجه به سفارشات مشتری این قیمت افزایش می‌یابد. البته نسخه مورد آزمایش مدل Autobahn بوده که کامل ترین تجهیزات ایمنی و رفاهی را در خود جای داده است.  قیمت پایه این مدل ۳۴۰۹۵ دلار است. این خودرو توانسته از موسسه ایمنی NHTSA 5ستاره ایمنی را دریافت کند.

فولکس واگن گلف GTI را باید راند تا حس و حال واقعی را درک کرد. به هیچ عنوان گلفGTI را یک خودروی هاچ بک معمولی حساب نکنید.

خودروی مورد آزمایش دارای امکانات و تجهیزات کامل است. رادار نقطه کور، سانروف، کروز کنترل، سنسورهای پارک، سیستم پارک اتوماتیک، رادار بین خطوط، رادار جلو، دوربین عقب، پوشش چرم صندلی،سیستم هشدار باد تایرها، گرمکن صندلی، پدال های تعویض دنده پشت فرمان، سیستم تهویه جداگانه جلوو چراغ‌های LED روز تنها بخشی از امکانات رفاهی و ایمنی مورد استفاده در این خودرو به حساب می‌آید.

آزمایش رانندگی با فولکس واگن گلف GTI در تهران + تصاویر اختصاصی

هیجان واقعی ۲ لیتری

هرچقدر به خودرو نگاه کنید بازهم سیر نخواهید شد. طراحی چراغ‌های جلو و عقب به زیبایی صورت گرفته و باتوجه به ابعاد و اندازه گلف GTI این چراغ‌ها به خوبی هیجان رانندگی با یک خودروی اسپرت را برایتان به همراه دارد. اما همه چیز در ظاهر خودرو خلاصه نمی‌شود. فولکس واگن گلف GTI را باید راند تا حس و حال واقعی را درک کرد. با فشار دادن دکمه Start صدای نسبتاً بم به گوش می‌رسد. جعبه دنده را در وضعیت D قرار می‌دهم و با خلاص کردن ترمز دستی، حرکت خود را آغاز می‌کنم. حدود ۳سال پیش نیز فرصتی داشتم تا با نسل ۵ گلف و نسخه R32 آزمایشی انجام دهم.

خودرویی با پیشرانه ۳٫۲ لیتری که در هر شرایطی آدرنالین را در رگ هایتان به جریان می‌انداخت. حالا نوبت نسخه GTI با پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری توربوشارژ رسیده است. به هیچ عنوان گلف GTI را یک خودروی هاچ بک معمولی حساب نکنید. از همان ابتدا پدال گاز را فشار دهید و هیجان واقعی پیشرانه ۲لیتری را احساس کنید. البته پیش از هرچیز، کمربندهای ایمنی خود را ببنید. GTI یک هاچ بک آلمانی سریع و تند و تیز است.

درطول مدت زمان رانندگی سیستم تعلیق تا حدودی ضربات را به کابین منتقل می‌کرد. نمی‌توان گفت سواری خشک و سفتی دارد و نه می توان گفت خیلی نرم است. واقعاً GTI سواری بین این دوحالت را برایتان به همراه دارد. فضای داخل کابین مناسب و فرمان چرم حس و حال خوبی را به همراه دارد. گلف GTI خیلی سریع‌تر از انتظار است. فشار بروی پدال گاز مساوی است با شنیدن صدای لذت بخش توربو و افزایش ناگهانی سرعت خودرو. همچین صدای گوش نواز اگزوزها نیز خالی از لطف نیست. به هیچ عنوان از رانندگی با گلف GTI خسته نخواهید شد.

آزمایش رانندگی با فولکس واگن گلف GTI در تهران + تصاویر اختصاصی

دریک جمع بندی کلی می‌توان گفت گلف GTI هنوز اصالت و روح اجداد خود را حفظ کرده است. خودرویی که دوروی سکه دارد. شما می‌توانید از یک روی سکه به عنوان یک خودروی کاملا معمولی و شهری برای استفاده روزمره از آن بهرمند شوید. روی دیگر سکه نیز با یک هاچ بک تند و تیز و چسبنده طرف هستید که رانندگی پرهیجانی را به ارمغان می‌آورد.

قیمت گلف GTI در بازار آمریکا از ۲۶۴۱۵ دلار آغاز می شود. نسخه Autobahn نیز به عنوان گران ترین نسخه با قیمت ۳۵۰۷۰ دلار بفروش می رسد. پیش بینی می شود در صورت ورود گلف GTI به کشور قیمت آن بیش از ۳۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شود.

همچنین می توانید گزارش ملاقات با نسل پنجم فولکس واگن گلف را نیز در وبسایت مجله خودرویی ایران مطالعه کنید.

درپایان ضمن تشکر از مالک محترم خودرو محمد فروخیان جهت در اختیار قرار دادن خودرویشان، از ناصر سیلاوی جهت هماهنگی های لازم برای این آزمایش سپاسگذاریم.

 

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات مجله خودرویی ایران

  • آلبوم تصاویر
  • بررسی و تست فنی
  • دریفت
  • کلاسیک
  • گذرموقت

تست و رانندگی بلند مدت کی ام سی ایکس 5 + فیلم

3 روز پیش
ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

ونوسیا D60 پلاس در تهران رویت شد + تصاویر اختصاصی

3 ماه پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش

تست و رانندگی بلند مدت کی ام سی ایکس 5 + فیلم

3 روز پیش

لاماری ایما در نمایشگاه خودرو بوشهر 1402 حضور خواهد یافت

4 ماه پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش
گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

گزارش دومین راند از مسابقات دریفت + فیلم و عکس

6 سال پیش
گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت سال 96

گزارش مرحله پایانی مسابقات قهرمانی کشور فرمولا دریفت

6 سال پیش
شورولت کامارو ۱۹۷۷ آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر

معرفی و ملاقات با شورولت کامارو 1977 آمریکایی عضلانی ۸ سیلندر کلاسیک قدیمی

1 سال پیش

گردهمایی کلوپ مرسدس بنز ایران به مناسب 10 سالگی آن + عکس و فیلم

4 سال پیش

نازی ها به دیزین رسیدند، گزارش دومین برنامه کلوپ مرسدس بنز در سال ۹۸

5 سال پیش

ملاقات با پونتیاک GTO کانورتیبل کلاسیک، جواهری ارزشمند در تهران

5 سال پیش

بی ام و iX 2022، جدیدترین خودرو در خاورمیانه وقتی وارد ایران می شود + تصویر اختصاصی

1 سال پیش
رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS گذرموقت در تهران + فیلم

رانندگی و بررسی مرسدس بنز AMG GTS 2016 گذرموقت در تهران + فیلم

1 سال پیش
سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای ۲۵۰۰ سی سی

سازمان اموال تملیکی و ممنوعیت فروش عمومی خودروهای 2500سی سی

1 سال پیش

رانندگی با مرسدس بنز G63 AMG گذرموقت در تهران + فیلم

3 سال پیش